Suomalaisen työn liitto on myöntänyt Hockey Baselle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Avainlippu on myönnetty myymäläketjun asiantuntijapalveluille, luistimien huolto- ja teroituspalveluille sekä valmennuspalveluille. Lisäksi Hockey Basen verkkokaupalle on myönnetty Suomalainen verkkokauppa -Avainlippu.
Hockey Base on osa täysin kotimaista perheyritystä, joka toimii tällä hetkellä 15 paikkakunnalla. Yritys on perustettu vuonna 2011, jolloin valikoimiin kuului Vantaalla sijaitseva sisäharjoituskeskus ja varustemyymälä. Onnistunut avaus ja perheyrityksen vahva vähittäiskaupan tuntemus on mahdollistanut voimakkaan orgaanisen kasvun reilun 10 vuoden aikana, ja myymäläketju onkin laajentunut kattamaan Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle asti. Kasvun isona mahdollistajana on vahva ja asiantunteva henkilökunta, sekä ensiluokkainen palvelu, jolla voidaan vastata asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin. Perustamisesta asti olemme toimineet kokonaisvaltaisesti kotimaasta käsin: Varastomme, työntekijämme ja sitä kautta myös kaikki verotus tapahtuu Suomessa – Hockey Base haluaa olla osaltaan luomassa mahdollisuuksia ja työpaikkoja Suomeen.
”Me Hockey Basella olemme ylpeitä, että voimme muuttuneessa kaupan kentässä tarjota asiantuntevaa ja ajankohtaista palvelua näin monella paikkakunnalla. Vaikka verkkokauppa on vahva osa liiketoimintaamme, pidämme myymälöitä ja siellä tarjolla olevaa asiantuntevaa ja monipuolista palvelua olemassaolomme avaimena. Onkin hienoa, että Suomalaisen työn liitto näki konseptimme kattavan kahden eri avainlipun kriteeristön.”
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on, että palvelu on tuotettu Suomessa. Kotimaisena perheyrityksenä Hockey Base täyttää myönnetyille Avainlipuille asetetut kriteeristöt hienosti.
Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen työn liiton tutkimuksen mukaan lähes kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Avainlippu vaikuttaa merkin tuntevista 68 prosentilla ostopäätöksiin positiivisesti. Avainlippu on myös kaikista vastuullisuus- ja kotimaisuustunnuksista eniten ostamiseen motivoiva (74 %) merkki.
Suomalaisen työn liiton asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoski toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.
- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. Peräti 94 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Pohjoiskoski kertoo.
The Hockey Base Vantaa
Hockey Base Espoo
Hockey Base Helsinki
Hockey Base Hämeenlinna
Hockey Base Jyväskylä
Hockey Base Kouvola
Hockey Base Kuopio
Hockey Base Lahti
Hockey Base Mikkeli
Hockey Base Oulu
Hockey Base Pori
Hockey Base Rovaniemi
Hockey Base Seinäjoki
Hockey Base Tampere
Hockey Base Tampere Outlet
Hockey Base Turku